Om SafeCloud

Om SafeCloud - fremtidens kommunikation

Den moderne digitale postkasse

SafeCloud er en online platform til sikker kommunikation mellem virksomheder og privatpersoner.

Digital kommunikation skal være sikker, nem at bruge og passe til den moderne virksomhed og den moderne forbruger. SafeCloud er udviklet på baggrund af erfaringer og samtaler fra mange større og mindre danske virksomheder, om deres forretning, deres behov og deres ønsker til kundevendt kommunikation. SafeCloud er derfor ikke helt som noget du kender i forvejen. Vi kan mere end f.eks. sikker mail og vi har indbygget flere muligheder end du normalt ser i andre digital post løsninger. Vores priser er også både lavere end markedet generelt og samtidig tilpasset den måde vi ved mange virksomheder ønsker at købe ind på.


SafeCloud er altså ikke en sikker mail løsning, men en komplet platform til sikker kommunikation. Sikker mail har en række begrænsninger og udfordringer, som du ikke oplever med en moderne digital postkasse. Du kan sende til alle både virksomheder og private i Danmark, og du skal ikke bøvle med at sende sms-koder o.lign. Du kan sende lige så store filer og lige så mange filer som du vil, og du kan sende via vores portal, vores masseforsendelsesværktøj eller du kan integrere dine egne systemer via vores åbne API.


Hvis du har behov for en enkelt og billig måde at sende fortrolige oplysninger til dine kunder, så er SafeCloud det rigtige valg, uanset om du er en lille enkeltmandsvirksomhed eller en stor Enterprise organisation. 


Sådan virker SafeCloud

SafeCloud giver mulighed for at sende data sikkert mellem en virksomhed og private brugere eller mellem virksomheder. Du kan sende mere eller mindre alle filtyper og størrelse og du behøver ikke have en bestemt opsætning i dit netværk.

 

SafeCloud er en ægte digital postkasse. Som afsender kan du sende beskeder og/eller filer til private modtagere eller andre virksomheder. Der er flere forskellige måder at sende på med SafeCloud. De tre forsendelsesmetoder er:


1. SafeCloud Web Send.

Log ind på SafeCloud administrationsportalen og send med det samme. Nemt og hurtigt.


2. SafeCloud FileIT.

Masseforsendelsesværktøj, hvor du nemt og hurtigt kan sende til rigtigt mange modtagere.Skal du f.eks. sende 100.000 breve på én gang er SafeCloud FileIT løsningen til den opgave.


3. Direkte integration via SafeCloud API'et.

Brug dit eget system til at sende. Her er mulighedern ubegrænset, da det er der selv der sætter rammerne.


SafeCloud er baseret på CVR- og CPR-numre. Så du kan sende sikkert til både virksomheder og private. Og du kan godt sende den samme besked til flere typer modtagere.


Som modtager logger man på med sit NemID første gang. Når man er valideret kan man derefter vælge andre login-metoder afhængig af om man bruger den on-line portal eller en mobil app. Modtager kan selvfølgelig svare på beskeder og sende filer tilbage til afsender. Det er praktisk når man f.eks. skal sende dokumentation ved lån, sygdom eller andet, som er ret personfølsomt. 


SafeCloud kan bruges uanset om I er en ansat eller tusind ansatte. Hvis I vælger at bruge SafeCloud administrationsportalen som primært værktøj, er der selvfølgelig også mulighed for at styre brugeradgange. Det er jo ikke alle, der må se alle svar fra jeres kunder, så her kan I opsætte adgangsstyring på alle postkasser, eller måske give udvalgte personer deres egen sikre postkasse til direkte dialog med jeres kunder eller andre.


Send store filer med SafeCloud

 

I SafeCloud er der ingen begrænsninger på filstørrelse og filantal, der kan sendes til både private og virksomheder.


Store filer er ofte et problem at sende, og det gør sig især gældende , når der er tale om følsomme data, eller data der af andre årsager skal sendes sikkert. De fleste digital post løsninger har indbyggede begrænsninger på filstørrelse og antal, og prisen stiger ofte markant, hvis der sendes store filer.


Hos SafeCloud har vi ikke nogen begrænsninger i hvad du kan sende. Hvis du har behov for at sende et røntgenbillede eller en teknisk tegning eller store sagsakter som en del af din forretning, så skal det selvfølgelig være muligt.


Så har du behov for at sende store filer, så er SafeCloud løsningen for dig. Og du behøver stadig ikke installerer noget på din egen maskine eller server. Du er klar til at sende med det samme.



FAQ - svar på spørgsmål vi ofte får


Det er ofte nogle af de samme spørgsmål vi får fra kunderne, når vi taler med dem om SafeCloud. Her har vi samlet nogle svar på de mest almindelige spørgsmål.


  • Der er ingen begrænsninger på størrelse af filer og beskeder.
  • Du behøver ikke installere noget på din maskine.
  • Virksomhedens systemer kan integreres direkte til SafeCloud.
  • Brugerne kan begynde at sende med det samme.
  • Du bruger modtagers CPR- eller CVR-nummer til at sende.
  • Du betaler enten pr. måned eller pr. år afhængig af hvad der passer til dit budget.
  • Du kan oprette så mange postkasser som du ønsker.


Det kan være du har et helt andet spørgsmål, eller du har behov for at vide mere for at forstå hvordan SafeCloud kan passe ind i din virksomhed og din hverdag. Vi vil altid gerne tale med dig (eller skrive hvis du foretrækker det), så kontakt os endelig, hvis der er noget du vil vide.


Kontekstafhængig kommunikation

 

Et begreb du nok ikke har stødt på før, er kontekstafhængig kommunikation. Det er et begreb som vi har navngivet, og som betyder, at din kommunikation bør være tilpasset den kontekst den eksisterer i. Forestil dig f.eks. disse tre forskellige scenarier.


1. En HR-medarbejder sender en ansættelskontrakt til en ny medarbejder.


2. En kundeservice medarbejder kommunikerer med en utilfreds kunde.


3. En salgsmedarbejder er igang med at sælge et produkt til en ny kunde.


Disse tre scenarier meget forskellige, og kommunikationen i forbindelse med dem er derfor også meget forskellig. Eller rettere, det bør den være. Mange virksomehder har bare ikke værktøjerne til rådighed, til at tilpasse kommunikationen efter de forskellige scenarier. Vi ser dog også tit, at man ikke tænker over det i hverdagen.


Men den samlede kundeoplevelse fra modtagerens side bliver højere, hvis man har de korrekte links og øvrige midler til rådighed i den konkrete situation, ligesom der bliver færre spørgsmål og utilfredse opkald i kundeservice, når man hver gang automatisk sender den korrekte hjælp med til den pågældende kunde.


Automatisering er nøglen i kontekstafhængig kommunikation, og SafeCloud er pt. den eneste løsning, der kan hjælpe med at foretage denne automatisering, uanset om man er en lille virksomhed, der anvender vores on-line portal eller en stor virksomhed, der har integreret sine systemer med SafeClouds API.


Kontakt os for at høre mere om, hvordan du kan bruge kontekstafhængig kommunikation i din virksomhed, for at betjene dine kunder bedre via automatiserede opsætninger.

NemID til login

 

En privat modtager i SafeCloud bruger NemID til at logge på sin SafeCloud. Vi har valgt at bruge NemID, da det er noget alle kender, alle har det, og det er kun den rette modtager der kan logge på med sit NemID.


Som afsender skal du altså ikke oprette modtagere, registrere dem eller lignende, den del kører automatisk via NemID.


For at kunne sende en besked sikkert til en person, skal du som afsender kende personens CVR-nummer. Dette betyder også, at ikke alle og enhver kan sende beskeder til hvem som helst, og på den måde er man som modtager endnu mere sikker på, at det kun er virksomheder man ønsker kommunikation med, som faktisk kan sende noget til en.


NemID giver en grundlæggende sikkerhed for, at det kun er rette modtager og afsender der kan tage del i kommunikationen.

Åbne API'er

 

SafeCloud er baseret på åbne API'er, så alle kunder der ønsker at integrere deres egne systemer kan gøre det. Vi bruger de mest gængse teknologier (REST), så alle kan være med. 


Åbne API'er giver jer mulighed for, at arbejde i jeres eget fagstystem, ESDH system eller hvad I ellers bruger, og direkte fra dette system sende og modtager filer og beskeder sikkert. Beskeder kan selvfølgelig hentes og lagres i jeres eget system, så I altid har fuld dokumentation på alle dialoger.

 

Det er selvfølgelig også muligt for systemleverandører, at integrere til SafeCloud og derved berige deres løsning. Vores udviklere kan hjælpe med kode-eksempler og lignende, så det er let at komme i gang med integrationen.

Læs beskeder i Browser eller App


Modtagere af sikre beskeder skal selvfølgelig have mulighed for at læse beskederne på den måde de helst vil. SafeCloud har både et web-interface som kan tilgås via en browser og en mobil App til både iOS og Android.


Modtagerne opsætter selv deres præferencer og notifikationer i SafeCloud, så som afsender skal du bare sørge for at sende rette dokument til rette modtager. SafeCloud sørger for resten.


Når dine kunder svare på en besked, kan du læse den i SafeCloud Administrationsportalen, hvor du også kan se de dokumenter, som din kunde har vedhæftet osv.

Du styrer selv processen og designet på dine dokumenter

De fleste virksomheder vi har talt med, vil gerne selv kunne kontrollere både design og forsendelse af deres dokumenter. I SafeCloud bygger du selv dine dokumenter, og du afsender dem når det passer dig, og i det format der passer til dig. Processen er simpel, og du har selv kontrol over alle step.

STEP 1

 

Find ud af hvordan dine dokumenter skal se ud for dine kunder.

STEP 3

 

På SafeCloud portalen kan du bestemme hvordan hele beskeden skal se ud.

STEP 2

 

Design dine dokumenter. Du kan bruge pdf eller html. Bilag kan være alle typer.

STEP 4

 

Nu er du klar. Send dine flotte dokumenter sikkert til dine kunder.

Holdet bag SafeCloud

Personerne bag SafeCloud har alle mange års erfaring med sikker og digital kommunikation. 

 

Vi startede SafeCloud med det formål, at give alle virksomheder i Norden mulighed for, at beskytte deres kunders data, også når de skulle sendes frem og tilbage.

 

Igennem flere talte vi med virksomheder, der ønskede en løsning, der kunne mere end man så hos de leverandører, der var på markedet i forvejen. Til sidst besluttede vi os for, at det måtte være os, der lavede den løsning, og derfor så SafeCloud dagens lys 1. januar 2019. 


Siden da har vi udvidet med en masse nye funktioner, og digital underskrift er også kommet ind i løsningen. Og vi glæder os til den fortsatte rejse med SafeCloud.

SafeCloud ApS
CVR: 39256681

Vandtårnsvej 62 A

2860 Søborg

Vores Mission

At give alle virksomheder i Norden adgang til en moderne sikker kommunikationsplatform, der bringer dem tættere på deres kunder, som samler kommunikation på ét sted, og som er til at betale.

 

 

+45 50 249 249

Vi støtter

Vi støtter stolt 4Ocean og deres mission.

Læs mere her...

SafeCloud ©

Copyright 2018 All Rights Reserved.