Compliance

Cookie- og privatlivspolitik

For safecloud.dk og øvrige SafeCloud websites

Introduktion

 

Når du besøger vores website, indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises for siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se vejledning) og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

 

Der vises ikke annoncer og lignende indhold på SafeClouds websites.

 

 

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer på andre relevante sites. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.

 

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning:

http://minecookies.org/cookiehandtering

 

Hvis du sletter eller blokerer cookies kan du kan risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.

 

Websitet indeholder cookies fra tredjeparter, der i varierende omfang kan omfatte:

   • Facebook.

   • Google Analytics.

 

 

Personoplysninger

 

Generelt

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.

Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, registrerer dig som bruger eller abonnent, øvrig brug af services eller foretager køb via websitet.

 

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger: Et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser). I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne behandles desuden: Navn, telefonnummer, e-mail, adresse og betalingsoplysninger. Dette vil typisk være i forbindelse med tilmelding af nyhedsbrev, kontakt

til support eller lignende aktiviteter.

 

 

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

 

 

Formål

Oplysningerne bruges til at identificere dig som bruger, at registrere din anvendelse af safecloud.dk sitet og undersider, så vi kan gøre brugen bedre for alle besøgende, samt at kunne levere de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev. Herudover anvender vi oplysningerne til at optimere vores services og indhold.

 

 

Periode for opbevaring

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes.

 

 

Videregivelse af oplysninger

Data om din brug af websitet, geografisk placering, køn og alderssegment m.v. videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om, i afsnittet om ”Cookies” ovenfor. Oplysningerne anvendes til målretning af annoncering.

 

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

 

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Vi anvender kun databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

 

Indsigt og klager

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Du kan også tilbagekalde dit samtykke til, at der bliver behandlet oplysninger om dig. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte har du ret til at de bliver rettet eller slettet. Henvendelse herom kan ske til: info@safecloud.dk. Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.

 

 

Udgiver

 

Websitet ejes og publiceres af:

 

SafeCloud ApS

Vandtårnsvej 62 A

2860 Søborg

Email: info@safecloud.dk

Regler og vilkår

For anvendelse af SafeCloud slutbrugerportalen og mobilapplikationer

Denne tekst indeholder de regler og vilkår man som bruger accepterer for at anvende SafeClouds portaler og applikationer.

 

Følgende regler og vilkår er gældende for anvendelse af SafeCloud slutbrugerportalen samt for anvendelse af SafeCloud App til iOS og Android telefoner (smartphones) og tablets. Du skal acceptere nedenstående, for at anvende SafeCloud til at modtage og besvare sikre beskeder.

 

 

Introduktion

 

Vi ved godt, at denne form for regler og vilkår kan virke irriterende, og at der er meget at læse.

Vi ved også godt, at du ikke rigtigt har et valg, men bliver nødt til at acceptere det hele for at komme videre. Men ifølge loven skal vi have din tilladelse for at kunne opbevare og behandle dine oplysninger. SafeCloud er et system der er udviklet for at gøre det muligt at kommunikere sikkert og fortroligt mellem en afsender og en modtager. Derfor er sikkerhed i højsædet i løsningen, og det betyder selvfølgelig at vi både passer godt på dine oplysninger, men også at vi bliver nødt til at bede dig acceptere disse regler og vilkår, da systemet ellers ikke ville kunne anvendes ifølge dansk og europæisk lovgivning.

 

Denne version af SafeCloud regler og vilkår er gældende fra 1. december 2018 og indtil de udskiftes med en opdateret version.

 

 

Definitioner

 

SafeCloud:

Betyder enten virksomheden SafeCloud ApS eller løsningen SafeCloud, der er det udviklede system til at sende og modtage sikker kommunikation.

 

Afsender:

Den virksomhed som sender beskeder og dokumenter via systemet.

 

Bruger:

Modtageren af beskeder i SafeCloud portalen eller SafeCloud Appen (dig).

 

 

Adgang til systemet

SafeCloud anvender NemID som primær loginmetode til alle portaler. Første gang du logger på, skal du bruge dit NemID. Du har herefter mulighed for fortsat at anvende NemID til login, men du kan også vælge at skifte til login med brugernavn og password. Du vælger selv dit brugernavn (som skal være unikt fra andre SafeCloud Brugere) og dit password. SafeCloud har en række krav til kompleksiteten af Password, men det er Brugeren selv, som er ansvarlig for, at passwordet ikke gættes. Du er således selv ansvarlig for dit password og at det ikke bliver kompromitteret. SafeCloud anbefaler at bruge NemID som login, og gør opmærksom på, at man sænker sikkerhedsniveauet mærkbart ved at skifte til brugernavn og password.

 

Adgang til SafeCloud App sker via registrering i den webbaserede brugerportal. Her oprettes en 6-cifret kode, som skal bruges til at logge ind på App’en. Der kan ikke opnås adgang til beskeder via SafeCloud App’en uden registrering på den webbaserede (tilgængelig via en browser) brugerportal.

 

Du accepterer i forbindelse med disse regler og vilkår, de ovennævnte loginmuligheder.

Ligeledes bekræfter du, at SafeCloud har oplyst dig om den sikkerhedsrisiko det er at skifte fra NemID til login med brugernavn og password.

 

 

Afsendere og Spam

Du accepterer, at alle Afsendere i SafeCloud-systemet kan sende dig sikre beskeder. Afsenderne forpligter sig til, ikke at sende uønsket marketingmateriale, upassende indhold, stødende indhold, politisk og/eller religiøst orienteret propaganda og lignende typer information til dig. Du kan derved forvente, at den information du modtager, ikke er uønsket eller upassende men du kan ikke på forhånd afvise, at modtage beskeder og dokumenter fra en given Afsender.

 

SafeCloud indeholder en anti-spam funktion. Denne anvendes ikke til at screene indholdet i beskeder, men til at Brugere kan markere hvis de føler at en besked ikke er relevant for dem, eller udelukkende er et marketingfremstød, som Brugeren ikke har givet Afsenderen tilladelse til at sende. Du skal som Bruger være opmærksom på, at du måske har giver Afsender lov til at sende dig forskellige former for nyheder, produktopdateringer og lignende information.

SafeCloud har ikke nogen indflydelse på det kundeforhold der er mellem Afsender og Bruger.

Når du som Bruger markerer en forsendelse som Spam, betyder det ikke nødvendigvis at Afsender med det samme bliver blacklistet i SafeCloud. Men der opbygges en score per Afsender baseret på informationer om, hvor mange gange en eller flere Brugere har markeret en besked fra den pågældende Afsender som spam.

 

 

Behandling af dine oplysninger

SafeCloud behandler en række oplysninger om dig. Vi behandler kun de oplysninger, der er relevante og nødvendige for at kunne sende beskeder til dig, samt de oplysninger du selv indtaster i systemet. De behandlede oplysninger er blandt andet:

   • CPR-nummer (anvendes til login og til at sende beskeder til dig og kun dig).

   • E-mailadresse (til notificeringer og kontaktmulighed).

   • Telefonnummer (til notificering og kontaktmulighed).

   • Adgangskode til Mobillogin.

   • Loginoplysinger (hvis du ønsker at anvende brugernavn/password som loginmetode).

   • Koder til sikring af mobil adgang.

 

Vi opbevarer kun de oplysninger der er absolut nødvendige, for at SafeCloud systemet kan bruges til afsendelse og modtagelse af sikre (beskyttede) beskeder og dokumenter. Vi videresender aldrig dine oplysninger til tredjemand ligesom vi ikke sælger dine oplysninger eller på anden måde udleverer dem til hverken private virksomheder eller myndigheder i Danmark eller andre lande, med mindre det er os pålagt ved lov i det pågældende land (SafeCloud operere

på nuværende tidspunkt i landene: Danmark, Sverige, Norge, Finland).

 

SafeCloud anvender cookies på alle vores sider og applikationer. Cookies anvendes udelukkende til at få systemet til at fungere bedst muligt, og give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Vi anvender ikke cookies til marketing formål i vores applikationer.

 

De beskeder og dokumenter der bliver sendt til dig, kan du selv til enhver tid slette. Når du har slettet en besked, er den væk. SafeCloud opbevarer ikke kopier af de beskeder og dokumenter der sendes via systemet. Det betyder også, at vi ikke kan hjælpe med at genskabe en besked hvis du har slettet den ved en fejl. I så fald skal du kontakte den Virksomhed, der sendte dig beskeden oprindeligt.

 

 

Samtykke vedrørende særlige datatyper

Som beskrevet ovenfor under punktet ”Behandling af dine oplysninger”, anvender SafeCloud CPR-nummer som identifikation af en Bruger, så Brugeren kan valideres via NemID når der logges på systemet. CPR-nummeret er en beskyttet datatype. Ved at acceptere disse regler og vilkår giver du samtidig dit samtykke til, at SafeCloud må indhente og anvende dit CPR-nummer for at kunne levere beskeder til dig i systemet.

 

 

Sletning af data ved inaktivitet

Ifølge den Europæiske Persondataforordning må data ikke opbevares længere end nødvendigt.

For at overholde lovgivningen, er der derfor indbygget en sletningsautomatik i SafeCloud, hvis en Bruger ikke har anvendt systemet i længere tid. Definitionen for ikke at have anvendt systemet i længere tid er fastsat ud fra, at disse to vilkår skal være opfyldt:

   1. Brugeren har ikke været logget på sin SafeCloud konto i mere end 24 måneder.

   2. Brugeren har ikke modtaget en besked via SafeCloud fra minimum én Afsender i mere end 24 måneder.

 

Hvis begge disse to vilkår er gældende for den samme Bruger, vil dennes SafeCloud konto blive slettet. Næste gang Brugeren logger på SafeCloud systemet, vil han/hun regnes som en ny Bruger, og alle tidligere fremsendte beskeder inkl. bilag m.m. vil være slettet for altid.

 

 

Accept af modtagelse af notifikationer mv.

Du accepterer, at SafeCloud sender dig informationer på en række forskellige kanaler, herunder men ikke begrænset til kanalerne: E-mail, sms, telefonopkald, App-notifikationer på smartphones, Social Media kontaktflader. Informationerne der sendes, kan være af forskellig karakter, men vil typisk omhandle:

   • Notifikation om ny besked i SafeCloud systemet.

   • Oplysninger relateret til drift og support af SafeCloud systemet.

   • Besvarelser samt opfølgning på supporthenvendelser.

 

 

Dataansvarlig og Databehandler

I den Europæiske Persondataforordning skelnes der mellem det at være Dataansvarlig og Databehandler. SafeCloud er både Dataansvarlig og Databehandler af dine data. SafeCloud er Dataansvarlig for de seks datatyper beskrevet under punktet ”Behandling af dine data”. For alle data der sendes til dig via systemet, er SafeCloud alene Databehandler på vegne af Afsender.

SafeCloud har indgået Databehandleraftaler med alle Afsendere.

 

 

Beskyttelse af data

SafeCloud er en platform til udveksling af data på en sikker måde. Derfor er sikkerheden i systemet meget høj og data beskyttes efter ”best practice” på alle områder. Data er krypteret både når de sendes, opbevares og tilgås. Der er iværksat backup af systemet, ligesom der er iværksat mekanismer til at sikre en så høj oppetid som muligt. SafeCloud arbejder således målrettet på, at systemet overholder alle gængse krav til databeskyttelse og tilgængelighed. Du accepterer i forbindelse med disse regler og vilkår, at den etablerede databeskyttelse ikke kan anfægtes, og Bruger ikke kan anlægge søgsmål mod SafeCloud på grund af mistede eller kompromitterede data. SafeCloud udarbejder og vedligeholder løbende beskrivelser af sikkerheden omkring systemet. Af sikkerhedsmæssige årsager kan disse beskrivelser dog ikke udleveres til Brugere af slutbrugerportalerne.

 

 

Brugers ansvar

Som Bruger af SafeCloud forpligter du dig ved accept af disse regler og vilkår til, kun at anvende SafeCloud systemet på den måde systemet er tiltænkt anvendt. Du forpligter dig til at kommunikere ordentligt med en god tone overfor de Afsendere, der måtte sende dig information.

Du forpligter dig til ikke at forsøge at ødelægge systemet eller bevidst misbruge det på anden vis. Alle påviste eller mistænkte forsøg på hacking eller lignende aktiviteter vil blive anmeldt til politiet.

SafeCloud ApS
CVR: 39256681

Vandtårnsvej 62 A

2860 Søborg

Vores Mission

At give alle virksomheder i Norden adgang til en moderne sikker kommunikationsplatform, der bringer dem tættere på deres kunder, som samler kommunikation på ét sted, og som er til at betale.

 

 

+45 50 249 249

Vi støtter

Vi støtter stolt 4Ocean og deres mission.

Læs mere her...

SafeCloud ©

Copyright 2018 All Rights Reserved.